Blogger Backgrounds

!st!kh4r4h c!Nt4 kU_

Assalamualaikum...
Salam Tahun Baru..
1 Muharram 1433H..


 ISTIKHARAH CINTA

Ya Allah,Ya Tuhanku !
sesungguhnya aku insan yang lemah..
insan yang sentiasa memerlukan dahan untuk aku berpaut..
dahan yang tumbuh dari pohonan yang punyai akar yang kukuh dan kuat..
pohonan yang sentiasa disiram dan dibajai...
pohonan yang sentiasa menghasilkan bunga-bungaan yang harum...
bunga-bunga yang mewarnai hidup ku...

Ya Allah..
kurniakan lah aku dahan yang kuat dan kukuh untuk aku berpaut..
sungguh,tidak terdaya untuk aku mengharungi dugaan dan cabaran di muka bumi ini tanpa dahanku..
dahan yang aku harapkan untuk menjadi sandaran tatkala aku letih..
dahan yang sentiasa menjadi kan diri nya sebagai tempat untuk aku berpaut..
dahan yang punyai dedaun untuk melindungi ku..
dahan yang sentiasa ada diwaktu aku memerlukan nya..

Ya Allah..
walau di mana pun dahan ku berada,aku bermohon kepada Mu..
pelihara dahan ku,kurniakan kesihatan yang baik..
dan rahmati di setiap langkah nya,Ya Allah..
serta,pelihara lah dia di bawah naungan keredhaan-Mu..
sungguh,jauh di hati kecil ku,mengharapkan hamba Mu itu adalah dahan yang ku cari..
dahan yang ingin ku jadikan tempat aku berpaut..

Ya Allah,
dekatkan hati nya untuk ku..
perkuatkan jodoh ku dengan nya..
satu kan hati kami..
satu kan cinta kami di atas 1 landasan yang halal..
tetapkan hati kami untuk kami..

Sungguh ! aku mengharapkan dia adalah dahan ku ...
AMIN !!!




No comments:

Post a Comment